سئو و شبکههای اجتماعی تأثیر لینکدین، توییتر و اینستاگرام!
8 راه افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو
با قابلیت اشتراکگذاری که در شبکههای اجتماعی وجود دارد، هر مشتری با اشتراکگذاری محتوای ما با دوستانش باعث جذب آنان نیز میشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر سئو سایت بپردازیم. همچنین خواهیم دید که شبکههای اجتماعی که اکثر ما بیشتر بهعنوان سرگرمی از آنها استفاده میکنیم تا چه حد میتوانند در بهتر کردن SEO سایت ما نقش داشته باشند. این سرعت بالای بهروزرسانی رسانههای اجتماعی در زمانی است که خزندههای سریع و هوشمند Google نمیتوانند تمام تلاش خود را برای فهرستبندی محتوای اجتماعی انجام دهند. به عنوان مثال، در فیسبوک و اینستاگرام، تنها صفحات پروفایل کاربران توسط خزنده های گوگل ایندکس میشوند و پست هایی که بازخورد کمتری دارند به سختی میتوانند در نتایج سرچ شده ظاهر شوند.
حالا برند شخصی خودم رو به نام «سکودار» راهاندازی کردم و آمادهام تا تجربیات و استراتژیهای موفقیتم رو با شما به اشتراک بذارم. قدم به قدم یاد میگیری پروفایل دو زبانه ایجاد کنی و آپشنهای مختلف رو به اکانتت اضافه کنی. مطمئن شوید که محتوا به اندازه کافی جذاب است تا کاربران بخواهند آن را در پروفایلهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. پینترست برای وبسایتهای تصویری و بصری مانند سایتهای آشپزی، طراحی، و مد بسیار مؤثر است. هر بار که کاربران تصویر یا پین شما را ذخیره میکنند، یک سیگنال اجتماعی به وجود میآید.
درست مانند بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، برای آنکه نمایه خود را سئو کنید، لازم است از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. این کلمات کلیدی باید شامل مواردی باشد که مخاطبان شما در لینکدین آن را بیشتر از یقیه جستجو میکنند. لینکدین توصیه میکند که تمام جزییات پروفایل خود را تکمیل کنید تا به بیشتر دیده شدن شما کمک کند. در این مقاله سعی کردیم تا در مورد سئو شبکه های اجتماعی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و نکاتی که برای سئوی هر شبکۀ اجتماعی بهطور جداگانه باید رعایت کنید را به شما بگوییم. همچنین به راههایی اشاره کردیم که سئو شبکه های اجتماعی از طریق آنها به رشد کسبوکار شما کمک میکنند. با خواندن این مقاله علاوه بر موارد قبل، متوجه خواهید شد که سئو شبکه های اجتماعی چگونه میتواند بر سئو سایت تاثیر بگذارد.
در یوتیوب، ویدیوهای مختلف در هر موضوعی که فکرش را بکنید وجود دارد. از ویدیوهای مخصوص بازی و گیم گرفته تا ویدیوهای آموزشی و تخصصی، همهوهمه در این شبکهی اجتماعی موجود است. اگر سایت آموزشی دارید، میتوانید یک کانال یوتیوبی برای سایت خودتان ایجاد کنید. با تهیه یک سری ویدیو آموزشی باکیفیت و قراردادن آن در کانال، به بازدید بالایی هم در یوتیوب و هم در سایت خواهید رسید. یا اگر یک سایت فروشگاهی دارید، میتوانید ویدیوهایی با عنوان معرفی و بررسی محصول و یا آنباکسینگ محصول به بازدید خوبی برسید و این موضوع باعث شود مراجعات به سایت شما بیشتر از قبل گردد.
ترافیک ارجاعی از شبکههای اجتماعی، نرخ تبدیل این ترافیک و مدت زمان حضور کاربران در سایت رو بررسی کنید. همچنین، افزایش بکلینکها و منشنهای برندتون رو هم در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، سئو و رسانه های اجتماعی تعهدات بلندمدتی هستند. ایجاد یک حضور آنلاین قوی و بهره مندی از مزایای این استراتژی ها زمان می برد. با این حال، با تلاش مداوم، درک واضح از مخاطبان خود و محتوای با کیفیت بالا، می توانید به طور موثر از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو، جذب ترافیک بیشتر به سایت خود و در نهایت دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید.
اشتراکگذاری مقالات یا پستها در لینکدین میتواند به جذب مخاطب هدفمند کمک کند. اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است و تعاملاتی مانند لایک، کامنت، و اشتراکگذاری در استوری میتواند به طور غیرمستقیم در افزایش بازدید و تعامل سایت شما مؤثر باشد. از آنجا که شبکههای اجتماعی، لینک خود را در حالت nofollow قرار میدهند لینکی که از آنجا برای ما میآید، تاثیر زیادی روی افزایش دامین اتوریتی سایت ما ندارد. نقطه عطف برای فروش در اینستاگرام، جنبه بصری مخاطبان شما می باشد. به طوریکه کاربران پس از مشاهده تصاویر، در مورد لایک و به اشتراگ گذاری آن تصمیم می گیرند.
با 3 سال فعالیت حرفهای و تخصصی در این پلتفرم، به اینفلوئنسری مطرح تبدیل شدن و حالا تجربیاتشون رو در این دوره در اختیار شما قرار میدن. بعد از این دوره میتونی موقعیتهای شغلی عالی رو خیلی راحت پیدا کنی. گوگل بکلینکها را بهعنوان یکی از مهمترین عوامل برای ارزیابی اعتبار و کیفیت یک سایت میداند. اما چطور؟ در این قسمت نکات مهم در تکمیل حساب کاربری لینکدین را توضیح میدهیم. جستجوی برند شما در گوگل، بسیار سریع شما را در رتبههای بالای گوگل قرار میدهد.
در این مقاله از بخش آموزش سئو، به بررسی دقیق تأثیر سوشال سیگنال بر سئو (SEO) پرداخته و راههای بهرهبرداری از آن را تحلیل خواهیم کرد. لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار مناسب برای افرادیست که میخواهند در حوزه کسبوکارشان حرفهای عمل کنند. افراد میتوانند از این شبکه اجتماعی برای افزایش آگاهی برند و ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنند. برای کسانی که مشاغل B2B دارند، استفاده از لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بهینه سازی موتورهای جستجو برای لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارند.
وقتی محتوای شما به اشتراک گذاشته میشود، لایک میشود یا درباره آن نظر داده میشود، در معرض مخاطبانی فراتر از شبکه مستقیم شما قرار میگیرد. این افزایش قرار گرفتن می تواند منجر به بازدید بیشتر از وب سایت شما شود که یک عامل رتبه بندی مستقیم برای SEO است. کلمات پایانیدر حالی که سیگنال های اجتماعی فاکتورهای مستقیم رتبه بندی سئو نیستند، می توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی سئو از طریق مکانیسم های مختلفی مانند افزایش ترافیک، ایجاد بک لینک و تجربه کاربر تأثیر بگذارند. چشم انداز در حال تحول شبکه های اجتماعی و الگوریتم های موتورهای جستجو ممکن است منجر به ادغام بیشتر و در نظر گرفتن سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی SEO در سال 2024 شود. به طور کلی در سال 2024، تاثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی سئو پیچیده و دائما در حال تغییر خواهد بود. با این حال، داشتن یک حضور اجتماعی قوی می تواند به طور غیرمستقیم به تلاش های سئوی شما با افزایش بازدید، تعامل و اعتماد به برند کمک کند.
هر چه بیشتر با کاربران ارتباط برقرار کنید، تعاملات بیشتری ایجاد میشود که به تقویت سوشال سیگنالها کمک میکند. برای جلب توجه کاربران و به اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان جالب و مفید باشد. این میتواند شامل مقالات، ویدیوها، تصاویر، و اینفوگرافیکها باشد که به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود. متن مخفی متنی دارای همان رنگ پسزمینه است که در خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار میگیرد. یکی از مزایای بزرگ سوشال سیگنالها این است که بسیاری از این تعاملات میتوانند بهصورت ارگانیک و بدون هزینههای تبلیغاتی انجام شوند.
چندماهی طول میکشد که سئوی سایت تان شروع به کار کند، هرچند که ارزش منتظر ماندن دارد ولی ممکن است در همان ابتدا ترافیکی وارد سایت تان نشود. برای کسب و کارهایی که در تلاش برای افزایش بازدیدهای سایت شان هستند، یادگیری چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب بازدیدکننده میتواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارند. وقتی محتوایی در شبکههای اجتماعی تعامل بالایی (مانند لایک، کامنت و اشتراکگذاری) دریافت میکند، دیدهشدن آن افزایش مییابد و احتمال کسب بکلینکهای طبیعی از وبسایتها و وبلاگها بیشتر میشود. همچنین این سیگنالها میتوانند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش داده و برندینگ را تقویت کنند که در نتیجه، اعتبار دامنه در نظر موتورهای جستجو بالاتر میرود. هرچند سوشال سیگنالها بهطور مستقیم در رتبهبندی گوگل دخیل نیستند، اما به بهبود عوامل غیرمستقیمی که بر سئو تأثیر دارند کمک میکنند. سوشال سیگنال به طور خلاصه به تعاملات و فعالیتهای کاربران در شبکههای اجتماعی گفته میشود که میتواند تأثیر زیادی بر رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو داشته باشد.
کاربران میتوانند در این بسترها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و چنان چه پاسخ مطلوبی دریافت کنند، باعث ایجاد حس رضایت در آنان میشود. تعاملات اجتماعی به کاربرها و موتورهای جستجو نشان میدهد که محتوای شما با کیفیت است و میتواند به ایجاد بکلینکها و افزایش ترافیک ارجاعی کمک کند. با تحلیل کامنتها و هشتگهای پرکاربرد، میتونید ایدههای جدیدی برای محتوا و کلمات کلیدی پیدا کنید. ازشون درست استفاده کنید تا تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو رو به حداکثر برسونید. حالا که با روشهای طلایی استفاده از سوشال مدیا برای سئو آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به اهمیت تحلیل دادهها بندازیم.
مطلب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی واتساپ را مطالعه کنید تا بتوانید برای معرفی محصولات خود کاتالوگ ایجاد کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در سئو یک کسب و کار دارد. اما این شبکه ها از چه لحاظ بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟ این موردی است که در ادامه بررسی می کنیم. این ابزار به شما کمک میکند تا بررسی کنید که چه محتوایی در شبکههای اجتماعی بیشترین اشتراکگذاری و تعامل را دارد و این به شما کمک میکند تا استراتژی محتوای خود را بهینه کنید. برای بهبود سوشال سیگنالها، اطمینان حاصل کنید که پروفایلهای شبکههای اجتماعی شما بهطور کامل تکمیل شده و لینکهای درست به سایت شما اضافه شده است.
ساخت بک لینک در شبکههای اجتماعی با دیگر وبسایتها کمی متفاوت است. گوگل در موارد مختلف اشاره کرده است که بک لینک شبکههای اجتماعی را مانند دیگر وبسایتها نمیداند. یکی از مهمترین کارهایی که میتوان با شبکههای اجتماعی انجام داد بک لینک سازی مستقیم است. لینکدین برادر بزرگتر و بالغ تر فیسبوک است، با قابلیت سرگرم کنندگی کمتر ، کسب وکار بیشتر و حرفه ای. در حقیقت امکان یافتن شغل در شبکه اجتماعی لینکدین نسبت به دیگر شبکه ها بیشتر است.
برای سئوی لینکدین، اول باید به این شبکۀ اجتماعی بهعنوان یک موتور جستوجو مثل گوگل نگاه کنیم. یک موتور جستوجو با شبکۀ وسیعی از متخصصان و حجم بالایی از محتوا؛ پس فرصتهای بیپایانی در آن منتظر ماست. میدانیم لینکدین یکی از محبوبترین پلتفرمها برای کسبوکارهای B2B و برای جذب مشتریان و همکاران جدید است. این دلیل اصلی تأثیر سئو و بهبود نمایش حساب کاربری لینکدین، در رشد برند شخصی یا کسبوکارمان است. به خاطر این شرایط، گوگل به لینکدین علاقه دارد و این علاقه سبب رتبهگرفتن مقالات و صفحات حساب کاربری افراد در نتایج گوگل است. اکثر عبارتهایی که صفحات لینکدین در آن رتبه میگیرند، حول نقشهای شغلی است.
از نظر سئو، سیگنالهای ارگانیک ارزش بیشتری دارند، زیرا نشاندهنده علاقه واقعی کاربران هستند و میتوانند منجر به دریافت بکلینکهای طبیعی و افزایش ترافیک سایت شوند. سیگنالهای پولی میتوانند در کوتاهمدت میزان دیده شدن و تعامل را افزایش دهند، اما معمولاً تأثیر بلندمدت قابلتوجهی بر سئو ندارند. برای موفقیت پایدار در سئو، بهتر است تمرکز اصلی روی افزایش سیگنالهای ارگانیک باشد. شبکههای اجتماعی به صورت غیرمستقیم بر بازدید سایت از طریق یک سری معیار و سیگنالها تأثیر میگذارند. تمامی اینها باعث بهوجودآمدن اعتماد به برند سایت بین مردم، تشویقشدن کاربران به استفاده از سایت و بالارفتن اعتبار سایت میشود. موتورهای جستجو در صورتی یک سایت را بهعنوان سایت معتبر قبول میکنند که دارای ترافیکی باشد که بهصورت منظم از سورسهای مختلف از جمله شبکههای اجتماعی به سمت آنها هدایت میشود.
باید این نکته را اضافه کرد که سئو اصول و قوانین مشخص و ثابتی ندارد. الگوریتمهای گوگل و سایر موتورهای جستوجو در حال تغییر مداوم هستند. البته با توجه به میزان نفوذ شبکههای اجتماعی و تعداد کاربران آنها، احتمال نادیدهگرفتن محتوای شبکههای اجتماعی توسط موتورهای جستوجو بسیار پایین است. در هر صورت، دلیل اهمیت شبکههای اجتماعی فقط نقش آنها در سئوی سایت نیست، بلکه بهعنوان بهترین منبع ایجاد ترافیک در سایت اهمیت دارند. برای تقویت سوشال سیگنال و افزایش تعامل کاربران با محتوای خود، چندین راهکار موثر وجود دارد.
انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کسبوکار شما و درخواست از آنها برای ایجاد محتوای مشترک و تبلیغ برند شما میتواند به سرعت شهرت آنلاین شما را تقویت کند. اگر یک محتوای واحد را برای تعداد زیادی از صفحات به طور یکسان به کار ببرید، هیچ قدم مثبتی در راستای ارتقای سئو انجام ندادهاید. بهتر است برای تولید یک محتوای خوب با سطح کیفی مناسب وقت بگذارید. بیشتر شبکههای اجتماعی اجازه میدهند آدرس وبسایت خود را نیز در پروفایل خود قرار دهید. با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوانید هواداران خود را زیاد کنید و شرکای کاری پیدا کنید. وقتی هواداران و شرکای شما در حوزه کاری خودتان زیاد شوند، لینکهای بسیار زیاد و باکیفیتی دریافت خواهید کرد.
بر تولید محتوای ارزشمند، آموزنده و جذاب که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود، تمرکز کنید. محتوای قابل اشتراک گذاری به احتمال زیاد سیگنال های اجتماعی تولید می کند و بک لینک های ارگانیک را جذب می کند. یکی دیگر از مزیتهای شبکه اجتماعی در SEO سایت این است که شما میتوانید محصولات و خدمات خود را در قالب پستهای کوتاه و به شکلی جذاب به کاربران معرفی کنید. همچنین میتوانید با نقد و بررسی آنها، خیلی سریعتر در جلب نظر مشتری به موفقیت برسید. در صورتی که بتوانید فعالیت قدرتمندی در شبکه های اجتماعی داشته باشید، افراد بیشتری شما را در سوشال مدیا دنبال میکنند و در نتیجه برند شما توسط آدمهای بیشتری شناخته خواهد شد. اما در لینکدین به علت وجود حوزه های کاری مختلف، نمی شود یک زمان خاص را برای همه ی حوزه های کاری بیشترین ترافیک دانست.
این افزایش بازدید ممکن است باعث شود افراد بیشتری محتوا را پیدا کرده و از وب سایت بازدید کنند. افزایش ترافیک وب سایت می تواند سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو باشد که نشان می دهد محتوا برای کاربران ارزشمند و مرتبط است. در دنیای امروز دیگر تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو بر کسی پوشیده نیست و همه افراد به دنبال راهی هستند که به آنها در جذب مخاطب بیشتر کمک کند. ما در این مقاله به بررسی نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت پرداختیم و بهترین رسانهها را برای کمک به بهبود رتبهبندی وب سایتهای مختلف معرفی کردیم. اولین و مهمترین اصل در بهبود نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت، تولید محتوای باکیفیت است. امروزه موتورهای جستجو برای درک بهتر هدف کاربر و تشخیص کیفیت محتوا توسعه پیدا کردهاند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/